هر کس حتی از راه دور با بازیافت آشنا باشد می تواند مانترا را به شما بگوید "کاهش ، استفاده مجدد ، بازیافت مجدد." دوچرخه سواری باعث صرفه جویی در مصرف انرژی می شود و در عین حال باعث صرفه جویی در مواد ، استفاده مجدد از آن همیشه بهتر می شود.
Sonos برای فروش بلندگوهای بیشتر ، هرگونه دوستداری محیط زیست ادعا شده را در سطل زباله انداخته است. pic.twitter.com/4yL4XKZfvQ
– ralph waldo cybersyn (atomicthumbs) 27 دسامبر 2019
سونوس این کار را به عنوان بخشی از برنامه "تجارت" خود انجام می دهد. 30٪ معامله با صاحبان میراث در خرید جدید در طی 21 روز پس از غیرفعال کردن دائمی دستگاه. نکته عجیب این است که این غیرفعال سازی قابل بازیابی نیست ، بنابراین اسپیکرها اساساً یک بار برای همیشه آجرپاشی می شوند ، حتی اگر سعی در تخریب سیستم عامل داشته باشد. محصولاتی که واجد شرایط شرکت در این برنامه هستند عبارتند از: Connect ، Connect: Amp، ZP90، ZP80، ZP100، ZP120 و Play: 5 (Gen 1). بنابراین ، این نه سازگار با محیط زیست است و نه حس اقتصادی زیادی برای مشتری دارد. این حس کاملاً مناسب برای سونوس است که در حالی که بلندگوها را از بازار خارج می کند ، بلندگوهای جدید را به فروش می رساند.
این داستان باعث ایجاد تبلیغات منفی و عواقب جامعه شد ، بنابراین Sonos مجبور شد بیانیه رسمی ارائه دهد و آنها نیز این کار را کردند. این همان چیزی است که آنها در مورد "The Verge" گفتند:
"واقعیت این است که این محصولات قدیمی تر از قدرت پردازش و حافظه برای پشتیبانی از تجربیات مدرن Sonos برخوردار نیستند. با گذشت زمان ، فناوری به شکلی پیشرفت خواهد کرد که این محصولات قادر به پذیرش نیستند. برای برخی از دارندگان ، این ویژگی های جدید مهم نیستند. بر این اساس ، آنها ممکن است تصمیم بگیرند که در برنامه تجارت Up شرکت نکنند. اما برای سایر دارندگان ، داشتن دستگاههای مدرن Sonos که قادر به ارائه این تجربیات جدید هستند ، حائز اهمیت است. بنابراین برنامه Trade Up مسیری مقرون به صرفه است که این صاحبان آن را به روز می کنند. برای کسانی که تجارت خود را با محصولات جدید ترجیح می دهند ، احساس کردیم که مهمترین اقدام این است که آنها را به مشتری های جدیدی معرفی نکنیم که ممکن است زمینه تولید آنها را به عنوان محصولات 10+ ساله نداشته باشند ، و همچنین ممکن است نتواند برای ارائه تجربه Sonos مورد انتظار آنها. "
کلیه محصولاتی که واجد شرایط برنامه تجارت هستند بیش از ده سال عمر دارند ، بنابراین اظهارات سونوس درباره آنها قدیمی و فاقد قدرت پردازش برای ارائه تجربه به روز معتبر است. با این حال ، این بلندگوها همچنان برای افرادی که به فناوری کنترل صدا یا اتصال بلوتوث با پشتیبانی از هوش مصنوعی اهمیت نمی دهند ، مناسب است. به هر صورت ، مردم اکنون بدون آنكه بدانند ، بلندگوهای آجری دست دوم را خریداری می كنند ، بعضی ها این روند را به اشتباه فعال كرده اند و برخی دیگر از اینكه چگونه "سیاست های سبز" شركت در این روز و عصر آشكار می شود ، عصبانی هستند.
نظر شما در مورد موارد فوق چیست؟ آیا با توجه به رویکرد بازیافت این شرکت ، یک محصول Sonos خریداری می کنید؟ به ما در نظرات زیر اطلاع دهید یا به بحث در مورد اجتماعی ما ، در فیس بوک و توییتر بپیوندید.
